Bostancı Metro Hattı Kaldığı Yerden Devam…

TEKNOLOJİ 22.05.2020 - 17:17, Güncelleme: 29.12.2022 - 15:30 2160+ kez okundu.
 

Bostancı Metro Hattı Kaldığı Yerden Devam…

 Bostancı Metro Hattı Kaldığı Yerden Devam…   2019’da tamamlanması planlanan ancak Ekim 2018’de inşaatı duran Dudullu - Bostancı metro hattı için kollar tekrar sıvandı. Şantiye alanında incelemelerde bulunan İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu, finansman konusunda çalışmalarının devam ettiğini söyledi. İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Başkanı Ekrem İmamoğlu, yapımına Şubat 2016’da başlanan ancak 2018’in Ekim ayında duran M8 Dudullu – Bostancı metro hattının şantiyesinde Metro İstanbul ekibiyle birlikte incelemelerde bulundu. Yerin 20 metre altında gerçekleşen inceleme öncesinde Ekrem İmamoğlu ve İBB üst yönetimi, yetkililerden projeyle ilgili sunum aldı.  “Projede 2-2,5 yıldır sorun yaşanıyor” Sunumun ardından şantiye alanına inen Başkan İmamoğlu, Dudullu – Bostancı hattının Güney – Kuzey aksındaki en etkili hatlardan bir tanesi olduğunun altını çizdi. Hattın 2019’da bitmesi gerektiğini hatırlatan İmamoğlu, “Yaklaşık 2-2,5 yıldır sorun yaşıyor bu proje. İlk başta bir finans imkanı sağlanmış, ama sonrasında bu imkan sağlanamayınca, Ekim 2018’den itibaren neredeyse tümüyle durmuş durumda. Yatırım planı olmayan bir hattı. Yatırım planındaki onay, merkezi hükümet tarafından geçtiğimiz aylarda verildi. Şimdi önümüze bakıyoruz. Finans imkanlarıyla ilgili araştırmalarımız var” dedi. “İstanbul için aciliyeti olan işleri önceliyoruz” Hattın İstanbul için faydalı olacağına dikkat çeken İmamoğlu, bu nedenle bu hattı önemsediklerini belirtti. İstanbul’da göreve geldiklerinde 8 hattın neredeyse durmuş durumda olduğunun altını çizen Ekrem İmamoğlu, bu hatları tamamlamak istediklerini belirterek şöyle konuştu: “İstanbul için aciliyeti olan işleri önceliyoruz. Öncelemek zorundayız. Bu tür projeler, hayatın geleceğini tanımlıyor. Verimli proje üretip, verimli bir şekilde İstanbul halkına hediye ettiğiniz zaman, İstanbul halkı nefes alır, mutlu olur, hayatlarının büyük bir kısmını trafikte geçirmemiş olur, çile çekmemiş olur. Bir de hiç öncelikli olmayan bir hususu insanların önüne koyarsanız; o da anlamsız olur. Aksine, insanların daha fazla çile çekeceği bir ortam yaratmış olursunuz. Tam da biz, metroları önceliyor iken, İstanbul’un gündemine oturtulmak istenen Kanal İstanbul gibi, tekrar söylüyorum, ihanet kelimesi yetmez, bir cinayet projesidir… Bu arada “ihanet” tarifi de bana ait değil İstanbul’la ilgili. Biz sadece ihanete izin vermiyoruz. Ama Kanal İstanbul, tek başına ihanet de değil. Net söylüyorum: Bir cinayet projesidir.” “Yatırım planı daha yeni çıktı” Konuşmasının ardından şantiye çalışanlarıyla toplu fotoğraf çektiren İmamoğlu, gazetecilerin sorularını da şantiyede yanıtladı. Bir gazetecinin “Yüzde 70’i bitmiş bir metro hattı için daha ne kadar finansman ihtiyacı var?” sorusu üzerine Başkan İmamoğlu şu bilgileri verdi: “Burası 558 milyon Euro artı KDV gibi bir maliyete sahip. Arkadaşlarımın revizyonda biraz maliyeti hafifletme çabaları var ama bu açıkçası yüzde 3 dilimlerinde. Şu anda ihtiyaç duyulan rakam, 200 milyon euro artı KDV gibi bir finansman maliyeti. Yaklaşık 2018 Ekim’den beri duran bir şantiyeden bahsediyoruz.  Ama buranın yatırım planı izni daha yeni çıktı. 2020’nin ilk haftalarında onaylanıp ilan edilmesini bekliyoruz. Akabinde finansman çalışmalarımız sürecek. Başlangıçta İller Bankası ile kredileme yapılmış, başlanmış ama sonrasında bu süreç kesintiye uğramış. Dolayısıyla bize emanet. Çalışacağız. 4 ulaşım aksı ile buluşan bu değerli hattı hızlıca İstanbullularla buluşturmak istiyoruz.” Dudullu – Bostancı arası 21 dakikaya inecek 14,3 km uzunluğunda ve 13 istasyonu bulunan Dudullu – Bostancı Metrosu, Anadolu Yakası’nda, en yoğun yerleşimlerin olduğu Maltepe, Kadıköy, Ataşehir ve Ümraniye ilçelerini birbirine bağlıyor. Son teknoloji elektro-mekanik sistemle yapılacak hat, “Tam Otomatik Sürücüsüz Metro” olarak hizmet verecek ve 90 saniyede bir sefer yapılabilecek. Bostancı – Dudullu arasını 21 dakikaya indirecek metroyla, saatte tek yönde 44 bin 400 yolcu taşınabilecek. İstasyonlarda güvenlik için rayla düşmeyi engelleyici “Tam Boy Peron Ayırıcı Kapılar” kullanılacak. Yatırım kapsamında, Bostancı’da 890, Kozyatağı’nda da 2 bin 200 olmak üzere toplamda 3 bin 90 araçlık yer altı otoparkı yapılıyor. Şubat 2016’da yapımına başlanan projede, 2,5 yıl önce iş, durma noktasında yavaşladı. Nisan 2019’a kadar bu şekilde devam etti. Metro hattında, yaklaşık 2 kilometre uzunluğunda ve kalıcı kaplama olmadan 1,5 - 2,5 yıldır bekleyen tüneller bulunuyordu. Yüklenici firma ile yapılan değerlendirme sonucunda, Aralık ayından itibaren risk oluşturan bu tünellerde kalıcı kaplama imalatına başlandı. Bu çalışmanın önümüzdeki Haziran ayı sonunda (6 ay) tamamlanması planlanıyor. Dudullu Bostancı Hattı’nın entegrasyon noktaları; Deniz Ulaşımı ile Bostancı İstasyonu, Marmaray Hattı ile Bostancı İstasyonu, Kadıköy-Kartal-Tavşantepe Metro Hattı ile Kozyatağı İstasyonu, Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy Metro Hattı ile Dudullu İstasyonu olacak.

 Bostancı Metro Hattı Kaldığı Yerden Devam…

 

2019’da tamamlanması planlanan ancak Ekim 2018’de inşaatı duran Dudullu - Bostancı metro hattı için kollar tekrar sıvandı. Şantiye alanında incelemelerde bulunan İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu, finansman konusunda çalışmalarının devam ettiğini söyledi.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB) Başkanı Ekrem İmamoğlu, yapımına Şubat 2016’da başlanan ancak 2018’in Ekim ayında duran M8 Dudullu – Bostancı metro hattının şantiyesinde Metro İstanbul ekibiyle birlikte incelemelerde bulundu. Yerin 20 metre altında gerçekleşen inceleme öncesinde Ekrem İmamoğlu ve İBB üst yönetimi, yetkililerden projeyle ilgili sunum aldı. 

“Projede 2-2,5 yıldır sorun yaşanıyor”
Sunumun ardından şantiye alanına inen Başkan İmamoğlu, Dudullu – Bostancı hattının Güney – Kuzey aksındaki en etkili hatlardan bir tanesi olduğunun altını çizdi. Hattın 2019’da bitmesi gerektiğini hatırlatan İmamoğlu, “Yaklaşık 2-2,5 yıldır sorun yaşıyor bu proje. İlk başta bir finans imkanı sağlanmış, ama sonrasında bu imkan sağlanamayınca, Ekim 2018’den itibaren neredeyse tümüyle durmuş durumda. Yatırım planı olmayan bir hattı. Yatırım planındaki onay, merkezi hükümet tarafından geçtiğimiz aylarda verildi. Şimdi önümüze bakıyoruz. Finans imkanlarıyla ilgili araştırmalarımız var” dedi.

“İstanbul için aciliyeti olan işleri önceliyoruz”
Hattın İstanbul için faydalı olacağına dikkat çeken İmamoğlu, bu nedenle bu hattı önemsediklerini belirtti. İstanbul’da göreve geldiklerinde 8 hattın neredeyse durmuş durumda olduğunun altını çizen Ekrem İmamoğlu, bu hatları tamamlamak istediklerini belirterek şöyle konuştu:
“İstanbul için aciliyeti olan işleri önceliyoruz. Öncelemek zorundayız. Bu tür projeler, hayatın geleceğini tanımlıyor. Verimli proje üretip, verimli bir şekilde İstanbul halkına hediye ettiğiniz zaman, İstanbul halkı nefes alır, mutlu olur, hayatlarının büyük bir kısmını trafikte geçirmemiş olur, çile çekmemiş olur. Bir de hiç öncelikli olmayan bir hususu insanların önüne koyarsanız; o da anlamsız olur. Aksine, insanların daha fazla çile çekeceği bir ortam yaratmış olursunuz. Tam da biz, metroları önceliyor iken, İstanbul’un gündemine oturtulmak istenen Kanal İstanbul gibi, tekrar söylüyorum, ihanet kelimesi yetmez, bir cinayet projesidir… Bu arada “ihanet” tarifi de bana ait değil İstanbul’la ilgili. Biz sadece ihanete izin vermiyoruz. Ama Kanal İstanbul, tek başına ihanet de değil. Net söylüyorum: Bir cinayet projesidir.”

“Yatırım planı daha yeni çıktı”
Konuşmasının ardından şantiye çalışanlarıyla toplu fotoğraf çektiren İmamoğlu, gazetecilerin sorularını da şantiyede yanıtladı. Bir gazetecinin “Yüzde 70’i bitmiş bir metro hattı için daha ne kadar finansman ihtiyacı var?” sorusu üzerine Başkan İmamoğlu şu bilgileri verdi:
“Burası 558 milyon Euro artı KDV gibi bir maliyete sahip. Arkadaşlarımın revizyonda biraz maliyeti hafifletme çabaları var ama bu açıkçası yüzde 3 dilimlerinde. Şu anda ihtiyaç duyulan rakam, 200 milyon euro artı KDV gibi bir finansman maliyeti. Yaklaşık 2018 Ekim’den beri duran bir şantiyeden bahsediyoruz.  Ama buranın yatırım planı izni daha yeni çıktı. 2020’nin ilk haftalarında onaylanıp ilan edilmesini bekliyoruz. Akabinde finansman çalışmalarımız sürecek. Başlangıçta İller Bankası ile kredileme yapılmış, başlanmış ama sonrasında bu süreç kesintiye uğramış. Dolayısıyla bize emanet. Çalışacağız. 4 ulaşım aksı ile buluşan bu değerli hattı hızlıca İstanbullularla buluşturmak istiyoruz.”

Dudullu – Bostancı arası 21 dakikaya inecek
14,3 km uzunluğunda ve 13 istasyonu bulunan Dudullu – Bostancı Metrosu, Anadolu Yakası’nda, en yoğun yerleşimlerin olduğu Maltepe, Kadıköy, Ataşehir ve Ümraniye ilçelerini birbirine bağlıyor. Son teknoloji elektro-mekanik sistemle yapılacak hat, “Tam Otomatik Sürücüsüz Metro” olarak hizmet verecek ve 90 saniyede bir sefer yapılabilecek. Bostancı – Dudullu arasını 21 dakikaya indirecek metroyla, saatte tek yönde 44 bin 400 yolcu taşınabilecek. İstasyonlarda güvenlik için rayla düşmeyi engelleyici “Tam Boy Peron Ayırıcı Kapılar” kullanılacak. Yatırım kapsamında, Bostancı’da 890, Kozyatağı’nda da 2 bin 200 olmak üzere toplamda 3 bin 90 araçlık yer altı otoparkı yapılıyor. Şubat 2016’da yapımına başlanan projede, 2,5 yıl önce iş, durma noktasında yavaşladı. Nisan 2019’a kadar bu şekilde devam etti. Metro hattında, yaklaşık 2 kilometre uzunluğunda ve kalıcı kaplama olmadan 1,5 - 2,5 yıldır bekleyen tüneller bulunuyordu. Yüklenici firma ile yapılan değerlendirme sonucunda, Aralık ayından itibaren risk oluşturan bu tünellerde kalıcı kaplama imalatına başlandı. Bu çalışmanın önümüzdeki Haziran ayı sonunda (6 ay) tamamlanması planlanıyor. Dudullu Bostancı Hattı’nın entegrasyon noktaları; Deniz Ulaşımı ile Bostancı İstasyonu, Marmaray Hattı ile Bostancı İstasyonu, Kadıköy-Kartal-Tavşantepe Metro Hattı ile Kozyatağı İstasyonu, Üsküdar-Ümraniye-Çekmeköy Metro Hattı ile Dudullu İstasyonu olacak.

Habere ifade bırak !
Habere ait etiket tanımlanmamış.
Okuyucu Yorumları (0)

Yorumunuz başarıyla alındı, inceleme ardından en kısa sürede yayına alınacaktır.

Yorum yazarak Topluluk Kuralları’nı kabul etmiş bulunuyor ve katilimcimaltepe.com.tr sitesine yaptığınız yorumunuzla ilgili doğrudan veya dolaylı tüm sorumluluğu tek başınıza üstleniyorsunuz. Yazılan tüm yorumlardan site yönetimi hiçbir şekilde sorumlu tutulamaz.
Sitemizden en iyi şekilde faydalanabilmeniz için çerezler kullanılmaktadır, sitemizi kullanarak çerezleri kabul etmiş saylırsınız.